Zie hier het artikel: DPG Media Privacy Gate
Het artikel heeft inhoudelijk niet veel nieuws te bieden maar vraagt vooral aan mensen om feedback te geven tot op dit moment (23 november 2025) zijn er 19 reacties waarvan 2 positief.
Patrick Dessens5 uur geleden
Als bewoner van de Zuidpoort met eigen gekochte parkeerplaats mag je steeds vaker in de rij aansluiten omdat de garage vol is. We moeten dus wachten tot de auto’s voor ons een vrijgekomen plekje kunnen bemachtigen. En dat kan op drukke dagen wel even duren.
Julian Gommers7 uur geleden
Dit deel van de binnenstad is door het verdwijnen van de auto’s een stuk aantrekkelijker geworden en ziet er een stuk mooier uit! Er ligt dus ook grote potentie om dat gebied volledig voetgangersgebied te maken wat positief is voor de winkels en horeca die er zit. Ook het nieuwe stadspark wat er komt maakt dat de leefbaarheid er echt op vooruit is gegaan! Enkel op zaterdag middag is het eventjes druk, daar moet een oplossing voor komen zoals P+R-locaties aan de rand van de stad.
Frans Linssen2 dagen geleden
Ik ben niet tegen autoluw mits er ter vervanging voldoende parkeervoorzieningen op loopbare afstand van de woningen worden gemaakt. Dat is waar het in Delft aan ontbreekt Het is belachelijk, dat nieuwe bewoners van het autoluw gebied geen parkeervergunning kunnen krijgen. Een uitsterfbeleid dat niet aantrekkelijk is om in de binnenstad te gaan wonen. Steeds meer woningen zullen gesplitst gaan worden voor studenten, omdat ze anders onverkoopbaar zijn. Gemeenteraad denk na over jullie beleid.
Mirjam Devilee2 dagen geleden
Als ondernemer in de binnenstad vind ik het onzin hoe het parkeerbeleid in de binnenstad er aan toe gaat. De Gasthuisplaats had nooit een park moeten worden, niemand bezoekt het “park” ook. Je rijdt soms wel tien rondjes op zoek naar een plekje. Mensen zijn blij dat die “lelijke” auto’s weg zijn, ik kijk zelf toch liever naar het gemak. Met zware boodschappentassen door heel de stad lopen noem ik geen gemak. Doe mij maar een auto langs de gracht ipv die LELIJKE fietsen!
Ben Doorwert2 dagen geleden
Ik vind het wel fijn, die lelijke auto’s weg uit de binnenstad. Maar goed, ik heb geen auto en dus makkelijk praten. Overigens is de voetganger de echte verliezer in de binnenstad. Als je niet omver wordt gefietst is er altijd wel een gehaast busje dat je plat wil rijden. .
judith Berg3 dagen geleden
Ik woon in de binnenstad en vooral na een avonddienst ben ik de hele stad aan het doorrijden om een parkeerplek te vinden. De gasthuisplaats had nooit een park moeten worden, maar een parkeerplaats moeten blijven. Ik beprijp hier helemaal niets van, waarom daar een park maken, er komt geen hond! Tevens het constant blokkeren van grote hoeveelheden parkeerplekken door werklui en werkzaamheden is niet echt handig.
Do van Eys3 dagen geleden
Ik wil al jaren als Spoorsingel bewoner een bewonersplaats in de Prinsenhofgarage, sta al 3 jaar op een wachtlijst met 32 ? wachtende voor mij wordt mij steeds verteld, nu kan ik het wel vergeten denk ik met de komst van alle voertuigen uit de binnenstad ? Hij staat (stond) in ieder geval altijd aanzienlijk leeg…
Wim van den Berg3 dagen geleden
wij gaan alleen nog naar de stad als het echt nodig is, en dat is nog maar zelden !!
Henk Jansen4 dagen geleden
Mensen stem alsjeblieft die linkse partijen de raad uit volgend jaar want je kunt straks nergens je auto meer kwijt. Zelf komen ze vanuit de grachtengordel allemaal op de fiets naar het stadhuis namelijk. Dat andere mensen hun auto nodig hebben boeit ze niet. Overal verdwijnen prima parkeerplaatsen waardoor bewoners gaan opschuiven naar andere straten, die vervolgens ook weer een straat verder moeten parkeren, chaos alom. Op de gasthuisplaats staan nu 5 plantenbakken ipv 75 auto’s. Gekkenwerk!
Willem Van der Stelt4 dagen geleden
De parkeergarage is een verdien model voor de gemeente. Je moet ook nog eens flink sjouwen met de boodschappen. Dus ga ik naar Pynacker voor de boodschappen en de parkeergarage is gratis voor de eerste 3 uur.
Bert Ettekoven4 dagen geleden
Zelf parkeren we in de Prinsenhofgarage, een kwartier lopen. Maar dat vinden we geen probleem, hoewel we beiden senioren (bijna 80) zijn. Graag willen we de hele Molslaan autovrij. We zijn er nu aan gewend, al bijna twee jaar kunnen we niet parkeren langs de gracht vanwege werkzaamheden. Prima. Geen rondrijdende auto’s op zoek naar een parkeerplaats. In de Prinsenhofgarage vinden we altijd een parkeerplaats. En van daaruit ben je zo op de snelweg. En we hoeven minder naar de autowas.
Cees van der Sluys4 dagen geleden
De prijs om je auto parkeren is vreselijk hoog. Onze zoon heeft na 11 jaar wachten eindelijk een woning kunnen vinden boven AlbertHein zuidpoort. In het eerste jaar moest hij 1000 euro betalen omdat hij een parkeervergunning had die hij moest inleveren. Nu betaald hij bijna 2000 euro en als het het druk is bv met lichtjes avond dan kan hij als hij thuis komt zijn auto niet kwijt in de en ook nergens in de omgeving. Laat de gemeente hier maar eens een oplossing vinden.
Erwin de Cock4 dagen geleden
De middenstand is door het parkeerbeleid van Delft helemaal stuk gemaakt. Er komt steeds meer leegstand omdat burgers de abnormale parkeerprijzen niet meer gaan betalen. 2 uurtjes parkeren kost al meer dan 12 euro. Er komt steeds meer leegstand. En waarom? Omdat de elite in hele dure herenhuizen in de binnenstad te pleasen. Het hele parkeerbeleid is voor de steden in de randstad een melkkoe geworden om elk jaar de begroting sluitend te krijgen.
Roelof Engelhardt4 dagen geleden
Kap met die woke shit! Ga naar de buren!
Gema Beheer BV4 dagen geleden
Ik vind het een dramatisch besluit. Je kan nergens terecht. Wat is er nou opgelost , alleen problemen gecreëerd .
Arie van Wissen4 dagen geleden
Het obsessieve autootje pesten haalt de gehele sociale cohesie uit de binnenstad en op termijn uit heel Delft met als gevolg een binnenstad zonder bejaarden, zonder kinderen, zonder gehandicapten, zonder visite, kortom een toekomstig getto van alleenstaanden, met in de zomer maanden wat levendigheid met wat toeristen.
E. Groen4 dagen geleden
Vond het parkeren op de gasthuisplaats en langs de gracht een uitkomst. Temeer omdat ik gratis kon parkeren. Het is jammer dat de gemeente erg voor autoluw is, maar dat kan niet anders met deze gekozen gemeenteraad. Doe nu mijn inkopen elders, sorry middenstanders.
Diane Elten van4 dagen geleden
Ben je slecht ter been en kom je niet in aanmerking voor een gehandicaptenparkeerkaart dan is Delft onbereikbaar. Zelfs het stadskantoor is zeer slecht bereikbaar. Er zijn gelukkig genoeg alternatieven in de omgeving waar je wel dichtbij het centrum en winkels kunt komen. Meestal zelfs gratis parkeren in plaats van de idiote tarieven in Delft. Jammer voor de middenstanders maar Delft is niet meer aantrekkelijk voor veel ouderen.
Xavier Van Lijden4 dagen geleden
500 tekens om te vertellen dat het niet werkt is te weinig. Het beleid werkt niet, de problemen die je tegen komt en bij de gemeente neerlegt worden niets zeggend beantwoord. Oplossingen die aangeboden worden zijn te duur of is niet mogelijk volgens de medewerkers die je spreekt. Sorry gemeente Delft maar dit is helaas de volgende flop die ingezet is.